Conform unor studii efectuate, femeile cu deficienta de vitamina D au trei ori mai multe sanse de a avea tensiunea arteriala crescuta, pe la mijlocul vietii decat cele cu valori normale de vitamine D.
Studiul respectiv, prezentat la o reuniune a American Heart Association, in Chicago, arata faptul ca prezenta femeilor tinere pe lista celor cu tensiune arteriala mare este in permanenta crestere, inclusiv a barbatilor care pot dezvolta tensiune arteriala mare, datorita nivelului scazut de vitamina D.
Cercetatorii din Michigan, care au examinat datele referitoare la 559 de femei incepand cu 1992, au constatat ca cele cu niveluri scazute de vitamina D au fost mai susceptibile de a avea tensiune arteriala crescuta 15 ani mai tarziu, in 2007.
“Rezultatele noastre indica faptul ca deficienta de vitamina D inca de la inceputul vietii poate creste riscul pe termen lung de aparitie a hipertensiunii arteriale la femeile de varsta mijlocie”, a declarat Flojaune Griffin, care a participat la studiu pentru Universitatea din Michigan pentru Sanatatea Publica.
Vitamina D, pe care organismul uman o poate lua de la lumina soarelui si care se gaseste in pestele gras si suplimente alimentare, a fost mult timp cunoscuta pentru a contributia la sanatatea oaselor si a dintilor.
Dar, deficienta de vitamina D, care este foarte raspandita la femei, este legata de cancer, probleme ale sistemului imunitar si a bolilor inflamatorii. Tensiunea arteriala creşte riscul de accident vascular cerebral, boli de inima si alte probleme cardiovasculare.
Femeile care au participat la acest studiu al tensiunii arteriale traiesc in Tecumseh, Michigan, si au o varsta cuprinsa intre 24 si 44 de ani, cu o varsta medie de 38 de ani.
Cercetatorii au masurat nivelul de vitamina D din sange de la bun inceput si au verificat tensiunea arteriala, o data pe an. In 2007, acestia au comparat nivelul tensiunii arteriale sistolice - principalul indicator in obtinerea rezultatelor tensiunii arteriale, care indica presiunea din interiorul vaselor de sange atunci cand inima bate.
Acest studiul a fost finantat de catre Institute National al Artritei si a bolilor de piele din Statele Unite.
Aproape jumatate din populatia mondiala are nivelul optim de vitamina D cazut iar cercetatorii spun ca problema se inrautateste pe masura ce oamenii petrec mai mult timp in spatii inchise. Afro-americanii par a fi cu un risc ridicat mai ales ca pielea intunecata face ca organismul sa absoarba mai greu lumina ultravioleta.
Potrivit Dr. Robert O. Young, director de cercetare la Miracolul pH, Vitamina D ajuta la reducerea de acidului rezultat din alimentatie si metabolismul fiecaruie, care conduce la un deficit imunitar, pierderea de masa osoasa, hipertensiune arteriala si chiar o stare canceroasa. Pentru a va proteja impotriva acidului , care va pot face sa va imbolnaviti si sa fiti mereu obositi, aveti nevoie de cel putin 50.000 UI de vitamina D3 zi de zi.
Sursa: pH Miracle Living
Tags: alcalina, alcalinizare, apa, doctor, ionizare, medicina, naturista, ph miracle, robert, sanatate, sare, young

